Trafik

Lättläst information
om trafik.

Grums kommun ligger mellan storstäderna Stockholm,
Göteborg och Oslo.
Här möts också vägarna E18 och E45.
Det är alltså nära till många platser.

Knutpunkt för Europavägar

Vid kommunens centralort Grums
korsar Europavägarna E18 och E45 varandra.

Varje dygn passerar 11 tusen fordon här.
Grums ligger mellan tre storstäder.

I Grums har du nära till mycket.
Om du åker bil tar det 20 minuter
till Karlstad.

Till Norges huvudstad Oslo
åker du med bil på 2 timmar och 30 minuter.
Det tar ungefär lika lång tid
att åka bil till Göteborg.
Om du åker till Stockholm
tar det 3 till 4 timmar.

Busstrafiken

Det tar ungefär 25 till 45 minuter
att åka buss till Karlstad.
Det beror på vilken linje du åker med.

På Värmlandstrafiks webbsida
kan du läsa mer om bussar och tåg i Värmland.

Varmlandstrafik.se Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Tåg och flyg

Med tåget kan du åka miljövänligt.
Här kan du boka resor hos SJ.

SJ.se Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Vill du resa lite längre?
Från Karlstads flygplats kan du åka
till Stockholm och Köpenhamn.
Vissa delar av året
går det också charterflyg till andra resmål.

Uppdaterad: 2023-07-31