Ny och befintlig förening

Nedan finns information och tips för dig som går i tankarna att starta förening eller för dig med nystartad eller befintlig förening som behöver uppdatera föreningsuppfiter.

Ridskola

Foto: Øyvind Lund

Nystartad eller befintlig förening

Som ny eller befintlig förening i Grums kommun behöver vissa uppgifter skickas in.

Registrera nya förening

När du har startat ny förening behöver du registera föreningen hos Grums kommun. Detta för att kunna bli stödberättigad.

Du gör detta via e-tjänst:

Uppleva & göra - Föreningsliv - Registrera ny förening Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Uppdatera föreningsuppgifter

Om din befintliga förening har ändrat adress och/eller kontaktuppgifter uppdaterar du detta via vår e-tjänst.

Är du ansluten till föreningsregistret uppdaterar du uppgifterna via:

Föreningsregister - Uppdatera uppgift

Är du inte ansluten till föreningsregistret lägger du till uppgifterna via:

Föreningsregister - Lägg till ny förening Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Föreningarna ansvarar själva för att uppgifterna är aktuella och uppdaterade. Du som är föreningsansvarig kan gå direkt till registret för att lägga till eller ändra uppgifter.

Lägg till din förening i föreningsregistret

Att anmäla föreningen till kommunens föreningsregister är ett bra sätt att göra sig tillgänglig för nya medlemmar, liksom för att på ett enkelt sätt ge de nuvarande medlemmarna tillgång till kontaktuppgifter, hemsideadresser och annat. En anmälan är också en förutsättning för att kunna söka vissa kommunala bidrag (ibland måste även andra villkor uppfyllas).

Föreningsregister - Lägg till ny förening Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Föreningarna ansvarar själva för att uppgifterna är aktuella och uppdaterade. Du som är föreningsansvarig kan gå direkt till registret för att lägga till eller ändra uppgifter.

Uppdaterad: 2024-02-20

Kontakt

Leif Olsson
Kultur- och fritidssamordnare
0555-421 52
leif.olsson@grums.se